Eerste Hulp bij Administratie Hardenberg

Direct contact? Bel 0523-820220 of stuur een e-mail

  • E-mailadres
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Home
  • Ondernemers
    • Algemeen
    • Eigen bedrijf starten
    • Financiële administratie
      • Online boekhouden
      • Jaarrekeningen
      • Belastingen en heffingskortingen
    • Loonadministratie
    • Urenregistratie en kilometerregistratie
  • Particulieren
    • Aangifte inkomstenbelasting
    • Voorlopige teruggaaf inkomstenbelasting
    • Scholieren en studentenregeling
  • Over EHBA
    • Wie is Benno Schraa
    • Eerste Hulp Bij Administratie
    • Missie en visie
    • Referenties
    • Tarieven
  • Overige
    • Nieuws
    • Blog
    • Kennis delen
    • Downloads
    • Links
  • Contact
You are here: Home / Ondernemers / Loonadministratie

Loonadministratie

Indien u personeel in dienst heeft is het belangrijk te weten dat de totale loonkosten omvangrijker zijn dan alleen het brutoloon dat u aan personeel betaalt. Want naast het brutoloon heeft u ook te maken met vakantiegeld, het werkgevers deel van de sociale lasten, pensioenpremie en mogelijk ook nog onkostenvergoedingen.

Benno Schraa - Eerste Hulp Bij Administratie Hardenberg - loonadministratie

 

 

 

 

 

 

 

 

Bij het verwerken van de loonadministratie moet op het brutoloon van de werknemers loonbelasting en premie volksverzekeringen worden ingehouden. Deze dienen vervolgens maandelijks weer aan de belastingdienst afgedragen te worden. Afhankelijk van de branche kan het verplicht zijn met het personeel een pensioenregeling te treffen. Het is gebruikelijk dat zowel de werkgever als de werknemer een deel van de pensioenpremie betaald. De werkgever moet het werknemersdeel inhouden op het brutosalaris van de werknemers en moet dit vervolgens in het pensioenfonds storten.

Afspraak maken

Veel werknemers ontvangen naast hun vaste loon ook nog aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden van hun werkgever. Deze zijn in sommige gevallen zelfs onbelast. Ook deze secundaire arbeidsvoorwaarden kosten de werkgever geld. Voorbeelden van secundaire arbeidsvoorwaarden zijn o.a.:

  • Reis-, studie- of telefoonkosten
  • Bijdrage in premie pensioenregeling
  • Bijdrage in premie zorgverzekeringen
  • Werkkleding
  • Auto van de zaak

Om de administratieve lasten voor de werkgever te beperken wordt er vaak gebruik gemaakt van een vaste kostenvergoeding. Hierbij is het wel noodzakelijk dat deze kostenvergoeding goed is onderbouwd, om zo problemen met de fiscus te voorkomen. Per 1 januari 2014 is het verplicht om de nieuwe werkkostenregeling (WKR) hiervoor te gebruiken.

Het uitvoeren van de loonadministratie en de daarop volgende aangifte loonheffingen bij de fiscus is een tijdrovende bezigheid. De steeds veranderende wetgeving op dit gebied maakt het er voor u als ondernemer ook niet makkelijker op. Mocht u uw loonadministratie uit willen besteden, dan neemt Eerste Hulp Bij Administratie Hardenberg u deze zorg graag uit handen. Met ruim 14 jaar ervaring in het verzorgen van loonadministratie, bent u bij ons dan ook aan het juiste adres. Ook hiervoor geldt weer, dat u zich dan weer kunt blijven richten op de andere werkzaamheden binnen uw onderneming.

Voor het verzorgen van uw loonadministratie hanteren wij de volgende tarieven (2017):

  • Eenmalige opstartkosten per werkgever € 50,00
  • Eenmalige opstartkosten per werknemer € 25,00
  • Periodieke loonberekening per werknemer € 12,50
  • Aangifte loonbelasting per periode € 8,00

Eerste Hulp Bij Administratie Hardenberg maakt voor de loonadministratie gebruik van de software van Loon (voorheen RoosRoos). Dit is het meest verkochte salarispakket van Nederland.

Loon Salarissoftware

Voor meer informatie over het uitbesteden van uw loonadministratie, neem dan gerust contact met ons op 0523 – 820 220.
 

Nieuws

  • Verlenging onbelast vergoeden vaste reiskosten
  • Reiskostenvergoeding verandert per 1 april 2021
  • Aftrekbare zorgkosten 2020
  • Fijne feestdagen gewenst
  • Even voorstellen

Laatste tweets @ehba_hardenberg Laatste tweets @ehba_hardenberg

  • Bekijk mijn lijst en stem ook voor de NPO Radio 2 Top 2000! Ik heb dit jaar maar 1 x per artiest gestemd, dus nu ni… https://t.co/PqRdh01Hs8, 2 Dec
  • Karikatuur van mij gemaakt op de SnelStart Aangenaam dag mediaplaza Jaarbeurs Utrecht @ Jaarbeurs https://t.co/B9muscKhpy, 28 Nov
  • Aanwezig bij SnelStart Aangenaam mediaplaza Jaarbeurs Utrecht @ Jaarbeurs https://t.co/aRS4Qcxzi2, 28 Nov
Follow @ehba_hardenberg

Blog

  • Corona regelingen
  • Nieuwe kleineondernemersregeling per 1 janauri 2020
  • Nieuw btw-identificatienummer voor eenmanszaken / zzp’ers per 1 januari 2020

Kennis delen

  • Aftrekbare zorgkosten 2020
  • Overzicht lage-inkomensvoordeel
  • Investeringsaftrek / desinvesteringsbijtelling
  • DBA, de opvolger van de VAR
  • Betekenis codes belastingaanslagen
  • De kleinondernemersregeling (KOR)
  • Ondernemingsplan schrijven
  • Van tariefberekening tot factuur
  • Aan welke eisen moet een financiële administratie minimaal voldoen
  • Wel of geen auto van de zaak

Eerste Hulp Bij Administratie Hardenberg
Lindenlaan 38
7771 DV Hardenberg
0523 – 820 220

info@ehba-hardenberg.nl

  • Algemene voorwaarden EHBA
  • Privacystatement
© 2021 Eerste Hulp Bij Administratie Hardenberg

Kracht Internet Marketing

Deze website gebruikt cookies: Lees meer.